…napok és képek

(HU / EN) Tavaszra fel!

(

🇺🇸⤵️ < Scroll down for the ENGLISH version >

🇭🇺 Már nem kell sokat aludni, és itt van a jó idő.

Ennek örömére kezdődhet a 30 napos “Tavaszra Fel!” program(om), amiben semmi tudományos nincs, minthogy ugye informatikus és jogász vagyok, nem pedig edző és dietetikus.

Én magam, a saját legjobb tudásom alapján minden februárban végigtolom, hogy jobban érezzem magam a tavaszi-nyári, rövidebb és többet mutató cuccokban, és lehetőleg ne májusban kelljen rádöbbennem, hogy vastag a karom, nagy a hasam vagy nem elég vékony a combom. (Soha nem elég vékony, de ez mindegy – tudjuk, ilyenek a nők.)

A képen látható állapotból indulok idén. Hetente fogom mérni magam. A mai adataim: 177 cm / 69 kg / Mell: 100 cm / Derék: 68 cm / Csípő: 98 cm.

A 30 nap játékszabályai

  • nincs szénsavas üdítő,
  •  minden reggel csalántea, napközben zöldtea (főzött) és víz,
  • nincs gyorskaja (én nem is nagyon szeretem),
  • napi max. 1400 kcal (fehérje többlettel, délelőtt mehet a szénhidrát, de az is lassú felszívódású),
  • édességnek max. gyümölcs (nem, nem esti banán és nem szőlő),
  • ha hús, csirke vagy pulyka,
  • köretnek lehetőleg zöldség, kisebb mértékben rizs (barnarizs),
  • csak semmi kenyér (én mondjuk amúgy sem élek ilyesmivel, 6 éve).

Mozogni sem árt

A fentiekhez jön még a mindennapi mozgás, legalább 45 perc. Én futni szoktam és kisebb súlyokkal, nagy ismétlésszámmal dolgozni, esetleg még lépcsőzni és saját testsúlyos gyakorlatokat végezni, de ki-ki ízlése, testi állapota, lehetőségei szerint mozoghat, amennyit és ahogy jól esik. Napi fél óra séta is nagy előrelépés annak, aki egyáltalán nem mozgott korábban. Jótékonyan hat a vércukorszintre, a keringésre és nem utolsósorban a hangulatra is, mivel csökkenti a szorongást, segít a napi stressz levezetésében.

Reális célok

Ettől a lájtos, februári kis programtól egyébként elsősorban izomtónus- és általános kondíciójavulást várok, kevésbé konkrét fogyást, ami 30 nap alatt nyilván max. 3-5 kg lehet. Nagy túlsúly esetén előfordulhat jelentősebb súlyvesztés, de 30 nap nem sok idő, ennyi idő alatt nem fog senki lefogyni 10 kilót. Nem is lenne egészséges.

Az apró betűs rész

És a végére polkorrekt (egyúttal őszinte) záradékként hozzáteszem, hogy semmi bajom a túlsúlyos emberekkel, hiszen tudjuk és látjuk, hogy a szépség ezer formában megjelenhet, fő a változatosság. Én magam viszont nem szeretnék (soha többet ebben az életben) még egyszer kövér lenni, mert voltam, és pokolként éltem meg.

Számomra – szigorúan csak a magam nevében beszélve – a szép az egészséges, az egészséges pedig nem túlsúlyos. Ez az én egyéni véleményem, vállalom és ennek megfelelően rendezem a saját életem.

Nagy változást amúgy nem várok, mivel a BMI-m és a testösszetételem már rendben van, de egy kis javulás, egy-két centi fogyás, és az egészségesebb kaja sosem árt.

Spring Break!

🇺🇸 All right, let’s kick off our 30 days “Spring Break” program which lacks any scientific ground. I’m an IT expert and a lawyer, not a personal trainer or a dietitian. I’m going through this in every February according to my own best knowledge so I can feel better in revealing spring and summer clothing, and also to avoid realizing in May that my arms are too thick, my belly is bulging or my thighs aren’t muscled enough.

This year I begin from what you see on this picture and I’ll measure myself weekly. Today’s figures: 177 cm / 69 kg / bust: 100 cm / waist: 68 cm / hip: 98 cm.

Rules for the next 30 days

  • no (sugary) sodas,
  • nettle tea every morning, green tea during the day (boiled) and water,
  • no fast food,
  • maximum 1400 kcal for a day (with excess protein, some carbs are OK in the afternoon, but only slowly digested kinds),
  • only fruit as dessert (no, it’s not bananas in the evening, and not grapes either),
  • if it’s meat, then only chicken or turkey,
  • only vegetable garnishments, or a little bit of rice (brown rice),
  • no bread (though I’ve not been having any for 6 years).

Workout or take a walk

Work out every day, at least 45 minutes. I like to run, or workout with smaller weights and work with high repetitions, and also exercising using my own body weight. Or you can just simply take a 30-minute-long walk every single day, that also heals your body and soul.

Let’s stay on the ground

I mostly expect an improvement of my general condition and muscle tones, not really losing weight which could still be up to 3-5 kg in 30 days. In case of excess overweight it may be more, but 30 days isn’t a long time, and nobody can drop 10 kilos so quickly. It also wouldn’t be very healthy.

Disclaimer due to politically correctness

I have nothing against overweight people. Beauty can take thousands of forms and variety is important. BUT I wouldn’t like to be fat again (never ever again), because I used to be and it felt like hell.

For me – in my own case – beautiful is healthy, and healthy is not obese. This is my own opinion, I stand by it and I’m living my life according to it. Howgh!

Írta: Szilvia512
…napok és képek

Szilvia512

Egy, a hétfőket hivatalból szerető, szkeptikus jogász-kocka. Aki egyébként nő. És szeret egészségesen élni. Meg futni is. Nagyon.

Insta

Más blogok

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

Kategóriák

Címkefelhő